Ders Bilgileri |
Ders |
Kodu |
Yarıyıl |
T + U (Saat) |
Kredi |
AKTS |
Algoritma Tasarımı ve Analizi |
CEN302 |
VI |
3+0 |
3 |
6 |
|
Ön Koşul Dersleri |
|
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersi Veren Öğretim Üyesi |
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Bilgisayar mühendisliği problemlerini çözümeye yönelik olarak farklı algoritma tasarlama tekniklerine giriş, aynı problemi çözmeye yönelik farklı algoritmik çözümlerin niceliksel değerlendirmesini yapmaya imkan sağlamak |
Dersin İçeriği |
Algoritmalar için asimtotik notasyon, kaba kuvvet çözümleri, böl ve fethet, açgözlülük ve dinamik programlama gibi farklı algoritma tasarlama teknikleri. |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Algoritmalara verimliliklerine göre değer biçmek |
1, 2, 3, 11, 14 |
A |
2) Problem çözme tekniklerini nitelemek |
1, 2, 3, 11, 14 |
A |
3) Gerçek problemlere algoritmik problem çözme teknilerini uygulamak |
1, 2, 3, 11, 14 |
A |
|
Öğretim Yöntemleri: |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yaptırma,, 7: Rol Yapma, 8: Grup Çalışmas, 9: Benzetim, 10: Beyin Fırtıması, 11: Örnek Çalışmalar, 12: Deney/Laboratuvar, 13: Bireysel Çalışma, 14: Proje Çalışması, 15: Proje Temelli Öğrenme, 16: Tanımsız |
Ölçme Yöntemleri: |
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje/Tasarım, E: Performans Görevi, F: Portfolyo, G: Tanımsız |
|
DERS AKIŞI |
Hafta |
Konular |
|
|
|
Ön Hazırlık |
1 |
Algoritma tasarlama ve analizine giriş |
|
2 |
Asimtotik notasyon |
|
3 |
Kaba kuvvet çözümleri |
|
4 |
Eksiksiz arama |
|
5 |
Azalt ve fethet |
|
6 |
Böl ve fethet |
|
7 |
Böl ve fethet |
|
8 |
Dönüştür ve fethet |
|
9 |
Dinamik programlama |
|
10 |
Dinamik programlama |
|
11 |
Açgözlü teknik |
|
12 |
Doğrusal programlama |
|
13 |
Çizge algoritmaları |
|
14 |
Çizge algoritmaları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAYNAKLAR |
Ders Notu |
1. Anany Levitin, Introduction to the design and analysis of algorithms, 2nd ed., Pearson, 2007 |
2. Introduction to Algorithms, T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, 2009/3rd Ed, Mit Press and McGraw-Hill |
Diğer Kaynaklar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
Dökümanlar |
1-8 hafta |
|
Sınav Soruları |
|
9-14 hafta |
|
Ödevler |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Sınav Tarihleri |
|
ArasinavTarihleri |
|
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa sınav |
5 |
20 |
Toplam |
50 |
Yıliçinin Başarıya Oranı |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
|
DERS KATEGORİSİ |
Mesleki |
|
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ve temel mühendislik alanlarında bilgi birikimi ve bu birikimi uygulamaya dönüştürebilme yeteneğine sahip olma, |
4 |
2 |
Bilgisayar Mühendisliği’nin temel prensipleri hakkında bilgiye sahip olma ve bu alandaki problemleri tanımlama, modelleme ve çözme yeteneğine sahip olma, |
5 |
3 |
Bilişim teknolojileri bilgisi ve bu teknolojileri aktif olarak kullanabilme yeteneğine sahip olma, |
2 |
4 |
Kendi alanında veri toplama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz ve yorumlama yeteneğine sahip olma, |
5 |
5 |
Problem çözümlerinde ve uygulamalarda modern mühendislik araçlarını ve yöntemlerini kullanabilme yeteneğine sahip olma, |
4 |
6 |
Sistem ve sistem bileşenini veya süreci istenilen kriterlere uygun olarak tasarlama ve uygulama yeteneğine sahip olma, |
4 |
7 |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneğine sahip olma, |
1 |
8 |
Bilgi edinimi araştırması yapabilme, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına erişebilme becerisine sahip olma, |
2 |
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkındalığına sahip olma ve bu farkındalığı uygulayarak kendini yenileyebilme yeteneği sahip olma, |
1 |
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi uygulamalar ile girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilgi sahibi olma, |
1 |
11 |
İletişim de etkin olabilme yeteneğine sahip olma, |
3 |
12 |
Mesleki özgüven, bağımsız davranma, yaratıcılık gibi özelliklere sahip olma, |
2 |
13 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinçlerine sahip olma, |
1 |
KATKI DÜZEYİ: 1:Çok-Düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok-Yüksek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
6 |
96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Kısa sınavlar |
5 |
3 |
15 |
Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
Final sınavı |
1 |
11 |
11 |
Toplam İş Yükü |
180 |
Toplam İş Yükü / 30 (saat) |
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
6 |