Ders Bilgileri |
Ders |
Kodu |
Yarıyıl |
T + U (Saat) |
Kredi |
AKTS |
Ağ Yönetimi ve İdaresi |
CEN 415 |
VII, VIII |
3+0 |
3 |
6 |
|
Ön Koşul Dersleri |
|
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersi Veren Öğretim Üyesi |
Dr. Öğr. Üyesi Alper K. DEMİR |
Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Sedat BİLGİLİ |
Dersin Amacı |
Bilgisayar ağının yapılandırmasını ve yönetilmesini öğrenme, Bilgisayar ağında anahtarlayıcının ve yönlendiricinin yapılandırmasını ve yönetilmesini öğrenme, Yönlendirme protokollerinin yapılandırmasını ve yönetilmesini öğrenme, İnternet protokollerinin yapılandırmasını ve yönetilmesini öğrenme |
Dersin İçeriği |
Bilgisayar Ağlarına Giriş, Yönlendirici ve Anahtarlayıcı Esasları, Bilgisayar Ağını Ölçeklendirme, Bilgisayar Ağına Bağlanma |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Ağ yönetimi ve idaresini anlama |
1, 12, 13 |
A |
Bağ katmanı yapılandırmasını anlama |
1, 12, 13 |
A |
Ağ katmanı yapılandırmasını anlama |
1, 12, 13 |
A |
İnternet protokolleri yapılandırmasını anlama |
1, 12, 13 |
A |
|
Öğretim Yöntemleri: |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yaptırma,, 7: Rol Yapma, 8: Grup Çalışmas, 9: Benzetim, 10: Beyin Fırtıması, 11: Örnek Çalışmalar, 12: Deney/Laboratuvar, 13: Bireysel Çalışma, 14: Proje Çalışması, 15: Proje Temelli Öğrenme, 16: Tanımsız |
Ölçme Yöntemleri: |
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje/Tasarım, E: Performans Görevi, F: Portfolyo, G: Tanımsız |
|
DERS AKIŞI |
Hafta |
Konular |
|
|
|
Ön Hazırlık |
1 |
Ağ Temelleri, OSI Modeli, Ağ Katmanı Protokolleri, Taşıma Katmanı Protokolleri, Uygulama Katmanı Protokolleri, Ağ Cihazları |
|
2 |
Ağ Topolojileri, IP Adresleri, Altağ Oluşturma, Ağ Cihazları İşletim Sistemi (IOS) |
|
3 |
Ağları Anahtarlama, Ağ Anahtarlamayı Yapılandırma |
|
4 |
VLANlar, EtherChannel |
|
5 |
Yönlendirme Temelleri ve VLANlar Arası Yönlendirme |
|
6 |
Durağan Yönlendirme, Mesafe Vektörü Yönlendirme Protokolleri, RIPv1 & RIPv2, VLSM ve CIDR, Yönlendirme Tabloları, EIGRP |
|
7 |
Bağ-Durum Yönlendirme Protokolleri, OSPF |
|
8 |
Erişim Kontrol Listeleri, Erişim Kontrol Listelerini Yapılandırma |
|
9 |
IPv4 Ağ Adress Çevirimi, DHCP, Cihaz Bulma vew Yönetimi |
|
10 |
VLANları Ölçeklendirme, Tarama Ağacı Protokolü |
|
11 |
Dinamik Yönlendirme, Tek & Çok Alan OSPF |
|
12 |
Ağ Ölçeklendirme, Kablosuz LAN, Genel Sorun Giderme |
|
13 |
WAN Konsepti, Noktadan Noktaya Bağlantı |
|
14 |
Servis Kalitesi, Genel Sorun Giderme & Ağ Cihazlarını Kurtarma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAYNAKLAR |
Ders Notu |
[1] 1. Cisco Networking Academy Kaynakları |
|
Diğer Kaynaklar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
Dökümanlar |
1-8 hafta |
|
Sınav Soruları |
|
9-14 hafta |
|
Ödevler |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Sınav Tarihleri |
|
ArasinavTarihleri |
|
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa sınav |
|
|
Ödev |
|
|
Proje |
|
|
Toplam |
100 |
Yıliçinin Başarıya Oranı |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
|
DERS KATEGORİSİ |
Mesleki |
|
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ve temel mühendislik alanlarında bilgi birikimi ve bu birikimi uygulamaya dönüştürebilme yeteneğine sahip olma, |
5 |
2 |
Bilgisayar Mühendisliği’nin temel prensipleri hakkında bilgiye sahip olma ve bu alandaki problemleri tanımlama, modelleme ve çözme yeteneğine sahip olma, |
5 |
3 |
Bilişim teknolojileri bilgisi ve bu teknolojileri aktif olarak kullanabilme yeteneğine sahip olma, |
5 |
4 |
Kendi alanında veri toplama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz ve yorumlama yeteneğine sahip olma, |
5 |
5 |
Problem çözümlerinde ve uygulamalarda modern mühendislik araçlarını ve yöntemlerini kullanabilme yeteneğine sahip olma, |
5 |
6 |
Sistem ve sistem bileşenini veya süreci istenilen kriterlere uygun olarak tasarlama ve uygulama yeteneğine sahip olma, |
4 |
7 |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneğine sahip olma, |
1 |
8 |
Bilgi edinimi araştırması yapabilme, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına erişebilme becerisine sahip olma, |
3 |
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkındalığına sahip olma ve bu farkındalığı uygulayarak kendini yenileyebilme yeteneği sahip olma, |
3 |
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi uygulamalar ile girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilgi sahibi olma, |
3 |
11 |
İletişim de etkin olabilme yeteneğine sahip olma, |
3 |
12 |
Mesleki özgüven, bağımsız davranma, yaratıcılık gibi özelliklere sahip olma, |
3 |
13 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinçlerine sahip olma, |
3 |
KATKI DÜZEYİ: 1:Çok-Düşük, 2: Düşük, 3: Orta, 4: Yüksek, 5: Çok-Yüksek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
Ödev |
|
|
|
Proje |
|
|
|
Ara sınav |
1 |
26 |
26 |
Uygulama |
|
|
|
Final sınavı |
1 |
26 |
26 |
Toplam İş Yükü |
180 |
Toplam İş Yükü / 30 (saat) |
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
6 |